Social responsibility in soccer clubs as a brand valuation strategy: the case of the Santa Cuz soccer club

Authors

DOI:

https://doi.org/10.6008/CBPC2179-684X.2019.004.0009

Keywords:

Corporate Social Responsibility, CSR Models, Ethos Model, Football Clubs, Santa Cruz Futebol Clube

Abstract

Social Responsibility is promoting an interest in the business world, but job opportunities have been promoted in the business field. The social network social network, RSC, Social Marketing, Social Marketing, Social Marketing, Social Marketing, Social Marketing, Social Marketing, Social Marketing, Social Marketing, Social Marketing, Social Marketing, Social Marketing, the social and social actions to the age of the metering to mission from the community in the United States of Santa Cruz Football Club. This work aimed to be evaluated as the Santa Cruz Futebol Clube can join the Ethos model of Social Responsibility, in order to establish a new posture before the stakeholders, without the sense of improving the corporate management of the program in face of the new perspectives of the market. This article is characterized by being a bibliographical research. As the nature of the research, as it applies, it sought to present to stakeholders a planning task related to the social responsibility of the club. In view of the historical detail of the evolution of the various visions regarding the conceptions and adequations of the theories related to RS, it was the emergency that aims to be in conformity with the reciprocal relationship between the main entities of the organization as pressing characters of society, have positive impacts, both for business and for community development. The exchange of values ​​between the club and the individuals has proved to be a preponderant factor for the progress of obtaining a perennial effect, that is, desires were introduced in strategic governance in a definitive way, and not only eventually. It can be completed, therefore, that an admission of Corporate Social Responsibility can significantly and expressively influence the club and stakeholders associated with Santa Cruz Futebol Clube.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Andressa Ribeiro de Queiroz, Universidade Federal de Pernambuco

Possui Graduação em Ciências Biológicas pela Universidade Federal da Paraíba (2009), Mestrado e Doutorado em Oceanografia pela Universidade Federal de Pernambuco (2015). Atualmente é graduanda em Administração e Pós-graduanda em Metodologias do Ensino a Distância pela Uninassau. Possui inglês intermediário e espanhol básico. Possui experiência de sete anos como docente de graduação e pós-graduação (presencial) nas disciplinas de Metodologia Científica, Gestão e Sustentabilidade, Estágio Supervisionado, Logística Reversa. Atualmente é professora Conteudista e Executora do EAD UNINASSAU. Presta serviços como Consultora ambiental na empresa OFFICE4 com ênfase em Zoneamento Ambiental e Plano de Manejo. Também é avaliadora do Sistema Nacional de Avaliação da Educação Superior - BASis, INEP, MEC. 

Carlos Eduardo Silva, Companhia Brasileira de Produção Científica

CEO e Editor-Chefe da CBPC - Companhia Brasileira de Produção Científica. CEO e Mestre Cervejeiro na Servisia Cervejaria Artesanal. Avaliador de instituições de ensino superior e seus cursos no Instituto Nacional de Estudos e Pesquisas Educacionais Anísio Teixeira - INEP/MEC, e professor universitário de graduação e pós-graduação. Possui Bacharelado em Administração e é graduando em Direito (Faculdade Estácio de Sergipe), Especialista em Planejamento e Gestão de Projetos Sociais (Universidade Tiradentes), Especialista em Direito Ambiental (Universidade Maurício de Nassau), cursando a especialização em Ciências Criminais (Faculdade 8 de Julho), é Mestre e Doutorando em Saúde e Ambiente (Universidade Tiradentes). No ensino superior atuou como coordenador e docente de graduação e pós-graduação de instituições de ensino superior como UNIFG Centro Universitário, Faculdade Uninassau Aracaju, Universidade Federal de Sergipe (UFS), Universidade Cidade de São Paulo (UNICID), Universidade Paulista (UNIP), Universidade Tiradentes (UNIT), Faculdade Serigy, Centro Universitário Ages (UniAges), e Faculdade de Negócios do Estado de Sergipe (FANESE). É palestrante e consultor independente de nível nacional com diversos artigos e livros publicados.

Published

2019-11-21

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>