Podcast as an environmental education tool in initial training in Biological Sciences

Authors

DOI:

https://doi.org/10.6008/CBPC2237-9290.2021.002.0009

Keywords:

Digital Tools, Podcast, Solid waste, Graduates in Biological Sciences

Abstract

A current society is immersed in a conflictive context, coexisting with a duality of exacerbated consumerism and environmentally correct. In addition, it is important to note that the shape of a barnacle or environment has a great influence on its posture from its nature. Nessa's perspective, to the daring Environmental Education (EA) of education and communication technologies, emerges as a ferramenta of consciousness and transformation of human consciousness, promoting the change of habits. In this case, or teacher as mediator and facilitator of learning, she is able to sensitize the individual about her role in society. Or present works that you have as objectives to use or Podcast as a ferramenta of information and discussion on the subject of two solid waste, to present news related to the problem of two solid waste through conferences with great circulation, to analyze the perception of graduates In biology sciences on waste and environmental awareness through the application of the Podcast. The research is characterized by being quali-quantitative, with procedures aimed at Context Analysis. I verified that the graduates know the Podcast and understand it as a facilitator of the learning and awareness process. It is not that it comes from Environmental Education daring to use technological ferramentas, it ensures that the union of these lines possible, of destiny, sensitize two individuals, since, by virtue of two advances that have occurred in societies, bring technology closer to content gives reality of the world two students.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Larissa Belízia Baracho de Oliveira, Centro Universitário UNIFACEX

Possui graduação em Ciências Biológicas pelo Centro Universitário Facex - UNIFACEX (2020) na modalidade Licenciatura. Tem experiência na área de Biologia Geral, com ênfase em Biologia Geral

Clécio Danilo Dias da Silva, Universidade Federal do Rio grande do Norte

Doutorando em Sistemática e Evolução pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte - UFRN. Mestre em Ensino de Ciências Naturais e Matemática pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte - UFRN (2018). Especialista em Ensino de Ciências Naturais e Matemática pelo Instituto Federal do Rio Grande do Norte - IFRN (2017). Especialista em Educação Ambiental e Geografia do Semiárido pelo Instituto Federal do Rio Grande do Norte - IFRN (2019). Especialista em Tecnologias e Educação a Distância pela Faculdade São Luís - FSL (2020). Graduado em Ciências Biológicas pelo Centro Universitário Facex - UNIFACEX (2015). É revisor dos periódicos Hólos; Revista Eletrônica Cientifica Ensino Interdisciplinar; Carpe Diem e Retratos da Escola. Tem vasta experiência em Zoologia de Invertebrados, Ecologia aplicada; Educação em Ciências e Educação Ambiental. Áreas de interesse: Fauna Edáfica; Taxonomia e Ecologia de Collembola; Ensino de Biodiversidade e Educação para Sustentabilidade.

Lúcia Maria de Almeida, Centro Universitário UNIFACEX

Possui graduação em Ciências Biológicas Licenciatura pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte (1991), graduação em Ciências Biológicas Bacharelado pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte (1992), graduação em Licenciatura em Educação Artística - Artes Plástica pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte (2001), mestrado em Botânica pela Universidade Federal Rural de Pernambuco (1995) e doutorado em Psicobiologia pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte (2008). Atualmente é professora - Secretaria Municipal de Educação de Natal, e do Centro Universitário Facex - Unifacex dos cursos de Ciências Biológicas e Pedagogia. Tem experiência na área de Zoologia, com ênfase em Comportamento Animal, e na área de Educação com ênfase em Ensino-Aprendizagem.

Priscila Daniele Fernandes Bezerra Souza, Centro Universitário UNIFACEX

Possui graduação em Ciências Biológicas pela Faculdade de Ciências Cultura e Extensão do Rio Grande do Norte (2006), especialista em Meio Ambiente e Gestão dos Recursos Naturais pela FACEX (2008). Mestre em Desenvolvimento e Meio Ambiente pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte, bolsista CAPES. Atuando principalmente nos seguintes temas: Gestão e Educação Ambiental, Biodiversidade, Bioética, Anatomia, Fisiologia Vegetal e Ensino de Ciências.

Published

2021-04-12

Issue

Section

Desenvolvimento, Sustentabilidade e Meio Ambiente

Most read articles by the same author(s)