Geração e descarte de resíduos sólidos: uma análise da percepção ambiental de alunos do ensino fundamental
DOI:
https://doi.org/10.6008/CBPC2237-9290.2020.003.0014Palavras-chave:
Percepção Ambiental, Resíduos Sólidos, Estudantes do Ensino Fundamental, Educação BásicaResumo
This work aimed to analyze the environmental perception of basic education students about the generation and descard of Solid Waste (RS). A survey was carried out with 118 students from the 6th year of elementary school in a private school, located in the urban area of ​​Natal, RN. For data collection, used a questionnaire with 08 open and closed questions. The results demonstrated the that great part of the students recognized the problems generated by RS and simple ways to minimize this problem, as for example, a reuse, recycling, proper descard of batteries, avoiding damage to the floor, etc. In this context, the present study becomes a valuable tool that can assist the basic education teachers the planning and implementation and applications to the theme of generation and disposal of RS, aiming to form critical and reflective citizens regarding environmental issues present in their daily lives.
Downloads
Downloads
Publicado
Edição
Seção
Licença
A CBPC - Companhia Brasileira de Produção Científica (CNPJ: 11.221.422/0001-03) deterá os direitos materiais dos trabalhos publicados. Os direitos referem-se à publicação do trabalho em qualquer parte do mundo, incluindo os direitos às renovações, expansões e disseminações da contribuição, bem como outros direitos subsidiários. Todos os trabalhos publicados eletronicamente poderão posteriormente ser publicados em coletâneas impressas sob coordenação desta empresa e/ou seus parceiros. Os (as) autores (as) preservam os direitos autorais, mas não têm permissão para a publicação da contribuição em outro meio, impresso ou digital, em português ou em tradução.