Satisfaction in serving clients seeking measurement services in Government Organizations

Authors

  • Mariana Vitoria Martins Centro Universitário Maurício de Nassau
  • Helena Maria Fagundes dos Santos Braz Centro Universitário Maurício de Nassau
  • Matheus Batalha Moreira Nery Centro Universitário Maurício de Nassau

DOI:

https://doi.org/10.6008/SPC2595-4318.2017.001.0006

Keywords:

Public company, Satisfaction, Provision of services

Abstract

This article aims to perform an analysis about the satisfaction of users who seek the services of government organizations daily that provide measurement of the services provided by the State itself. In the State of Sergipe, one of the most requested measurement services is the analysis of the water quality that reaches the dwellings of the population. One of the main ways companies, whether public or private, achieve customer satisfaction, is in the relationship that organizations maintain with their consumers. Companies are increasingly seeking to develop themselves, aiming at the satisfaction of their customers as the main objective. This is due to the high level of demand on the part of consumers. The present study used as a method the case study, since this methodology allowed a more detailed study, with rich details, about customer satisfaction in government companies that work with public services measurement. The data obtained with the field research were analyzed in a quantitative and qualitative way. The results point out that, in relation to the issues related to face-to-face service, that is, the moment of contact between the servers and the public that seeks the services, are performed mostly to generate the satisfaction of the population. On the other hand, the information provided by the telephone and through virtual means has generated dissatisfaction on the part of the users of the service.

he most requested measurement services is the analysis of water quality that reaches the population's homes. At present, one of the main ways companies, whether public or private, to achieve customer satisfaction is in the relationship that organizations maintain with their consumers. Companies are increasingly seeking to develop themselves, aiming at the satisfaction of their clients as the main objective. This is due to the high level of demand from consumers. The present study used the case study method, since this methodology allowed a more detailed study, with rich details, on customer satisfaction in government companies that work with public services measurement. The data obtained from the field research were quantitatively and qualitatively analyzed. The results show that, in relation to the questions related to face-to-face service, that is, the moment of contact between the servers and the public that seeks the services, are mostly performed generating the satisfaction of the population. However, the information provided by the telephone and through virtual means has generated dissatisfaction on the part of the users of the service.

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Author Biographies

Mariana Vitoria Martins, Centro Universitário Maurício de Nassau

Graduanda em Administração da UNINASSAU Aracaju. 

Helena Maria Fagundes dos Santos Braz, Centro Universitário Maurício de Nassau

Graduada em Administração de Empresas - UFS. Especialista em Análise e Gestão de Negócios - UFS. Docente na Universidade Paulista - UNIP e na Faculdade Maurício de Nassau, nos cursos de Administração de Empresas e Gestão de Recursos Humanos, lecionando Administração de Cargos e Salários, Administração estratégica, Administração Integrada, Avaliação de Desempenho, Administração Mercadológica, Comunicação e Expressão, Desenvolvimento de Recursos Humanos, Empreendedorismo, Liderança, Planejamento Estratégico, Processos Decisórios, Tecnologias da Informação,Treinamento e Desenvolvimento, Pesquisa e Extensão Empresarial. Pós-graduanda em Formação em Educação à Distância - Universidade Paulista. Mestre em Educação pelo Programa de Pós Graduação em Educação da Universidade Tiradentes. Coach de Carreira. Consultora em Gestão de Pessoas.

Matheus Batalha Moreira Nery, Centro Universitário Maurício de Nassau

Possui graduação em Psicologia pela Universidade Tiradentes (2003), mestrado (2007) e doutorado (2011) em Psicologia pela Universidade Federal da Bahia. Possui mais de 10 anos de experiência em educação superior em cargos de liderança acadêmica e administrativa. Serviu como Coordenador de Relações Internacionais, assessorando diretamente ao Reitor e ao Conselho de Administração da Universidade Tiradentes a implementar projetos estratégicos na área internacional, especialmente o Tiradentes Institute at University of Massachusetts, Boston. Antes dessa posição, atuou como Coordenador de Pesquisa e foi responsável por gerenciar projetos de pesquisa do corpo docente e monitorar o desenvolvimento de pesquisas em curso em diferentes áreas, tais quais inovação (novas tecnologias), engenharia, biotecnologia, saúde, meio ambiente, ciências sociais , e educação. Serviu como professor titular de Psicologia na Universidade Tiradentes. Atualmente serve como professor titular na Uninassau e escreve uma coluna semanal sobre Educação e Questões Globais no Jornal da Cidade. éia. 

Published

2018-06-27

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