Learning in childhood education through the player

Authors

DOI:

https://doi.org/10.6008/CBPC2318-3047.2021.001.0005

Keywords:

Toy library, Children's education, Recreational activities, Teaching and learning, Games

Abstract

The present work analyzes the importance of playfulness in early childhood education and its importance in the teaching and learning process. The research portrays the playfulness and the characterization of the teacher, through the educational perspective, bringing concepts about his role under the view of different authors. For this, the qualitative descriptive approach was used, through a bibliographic search. In conclusion, it is necessary for the teacher to allow children to demonstrate their needs and skills through games and play, and learn the most diverse aspects of knowledge, in a spontaneous and imaginary activity, emphasizing that games and play are essential for the development of kid. In this context, it is emphasized that teaching is built by the child and the teacher who creates situations that generate confidence for the child to build their own knowledge. Thus, the child learns while playing and occurs to discover himself and the other, in addition to developing and building his reality, both personal and social, through play, registering his social capacity with the help mainly of the teacher. Therefore, it is necessary that in play children recreate and stabilize what they know about the most diverse aspects of knowledge, because playing is important and influences their development.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Francenilde da Silva Feitosa, Universidade Norte do Paraná

É graduada em Licenciatura em Pedagogia (2012) e Matemática pela Universidade Norte do Paraná (2016). É especialista em Gestão Educacional (2012) e em Gestão da educação (2015). Atua como Diretora Escolar no Município de Barra- Bahia, e desenvolve pesquisa sobre a Gestão estratégica através de indicadores de desempenho como alternativa de avaliação da sustentabilidade ambiental em ensino, pesquisa e extensão em Instituições publicas e privadas.

Neidiara da Silva Feitosa, Universidade Norte do Paraná

Possui graduação em Gestão Financeira, Gestão de Recurso Humanos e Pedagogia pela Universidade Norte do Paraná. Especialista em Liderança e Coaching na Gestão de Pessoas na área de Ciências Sociais, Negócios, e Direito; e na área de Educação é especialista em Psicopedagogia Institucional. Tem experiência na área de docência como Tutora de Sala no curso de Pedagogia e Coordenadora Pedagógica da Universidade Norte do Paraná. Trabalha com a temática da Importância do Ensino da Geografia em Instituições Publicas e Privadas de Ensino Fundamental e Superior como pratica de aprendizagem, desenvolvimento e sustentabilidade ambiental.

Francisco Rubens Feitosa Júnior, Universidade Federal do Sul da Bahia

Possui bacharelado em Ciências Exatas e Tecnologia, mestrado em Ciências Ambientais pela Universidade Federal do Oeste da Bahia - UFOB e doutorando em Biossistemas pela Universidade Federal do Sul da Bahia - UFSB. Trabalha com conservação de florestas nativas, estoque de carbono, e mudanças climáticas. 

Published

2021-02-01

Issue

Section

Pedagogia (Educação Criança e Adolescente)