Innovation in the business context: a strategic approach

Authors

DOI:

https://doi.org/10.6008/CBPC2179-684X.2019.002.0005

Keywords:

Innovation, Company/Organization, Strategy

Abstract

This article aims to address the issue of innovation in the context of companies / organizations, within the strategy, in which strategic management gains prominence. This, in turn, gives greater dynamism / flexibility to the strategic process, overcoming the relative inertia of many operations of strategic planning. Thus, the issue of innovation, whether technological or not, in the concert of companies / organizations, must take on a notorious strategic character.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Manoel Gonçalves Rodrigues, Universidade Federal do Rio de Janeiro

Possui graduação em Engenharia Química e em Administração, especialização em Tecnologia da Informação, mestrado em Engenharia Nuclear e Planejamento Energético, doutorado em Engenharia Mecânica, e pós-doutorado em Economia de Transporte e Meio Ambiente. É pesquisador e professor universitário com atuação nas áreas de políticas públicas, ética nos negócios, política energética, energia e meio ambiente, política ambiental, planejamento e gestão ambiental, logística empresarial, gestão urbana tecnologias e transporte sustentável, administração de empresas e em inovação tecnológica. 

Fernando José Pereira da Costa, Universidad de Santiago de Compostela

Pesquisador Independente e possui graduação em Economia pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ), e mestrado em Planejamento Energético pela UFRJ.

Published

2019-06-20

Most read articles by the same author(s)