Social and environmental responsibility: a report on encouraging social environmental engagement in higher education institution in Caucaia/CE

Authors

  • João Luis Josino Soares Faculdade Terra Nordeste
  • Salviano José de Oliveira Filho Faculdade de Tecnologia do Nordeste

DOI:

https://doi.org/10.6008/CBPC2595-4318.2019.002.0002

Keywords:

Teaching and learning, Sustainability, Institutions of Higher Education

Abstract

This paper aims to report the contributions of an environmental responsibility project in a Higher Education Institution based on the collaborative experience of a professional. Within this specific context Identify the need for socio-environmental projects for the institutional image before civil society; To cite the main actions and investments made in a Social and Environmental Responsibility Project; And report the limitations perceived in the vision of the professional involved in the project. In view of this, it is intended to answer the following question: ‘What benefits can be reported in an HEI, through its engagement and its students in Social and Environmental Responsibility Projects - PRS?’ Thus, it was used as methodology for the collection and evaluation of results, an experience report through a structured questionnaire interview, applied to the Extension Coordinator of a Caucaia/CE college. In this way, it was possible to obtain the perception of the idealizer of the project, which showed the benefits obtained with the implementation of the project involving the welfare and the environmental education of the students engaged and the civil society assisted.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

João Luis Josino Soares, Faculdade Terra Nordeste

Doutorando em Administração de Empresas pela Universidade de Fortaleza - UNIFOR na linha de pesquisa Organização e Sociedade. Mestre em Economia Rural pela Universidade Federal do Ceará - UFC na linha de pesquisa em Políticas Públicas e Desenvolvimento Rural Sustentável. Especialista em Gestão Estratégica Organizacional pela Faculdade Integrada do Ceará - FIC (2010). Graduado em Administração, Bacharelado pela Faculdade Integrada da Grande Fortaleza - FGF(2008). Supervisor do Núcleo de Apoio Acadêmico. Coordenador dos cursos de Graduação em Administração, Marketing e Gestão Financeira - FATENE; Professor Mestre IV; Membro do Comitê de Ética e Pesquisa da FATENE. Com experiência: 1) Docente nas instituições: Universidade Estadual do Ceará, Faculdade Padre Dourado, Faculdade Evolução, Instituto Dom José de Educação e Cultura; 2) Tutoria da Empresa Júnior ADM Soluções no ano de 2016; 3) Agente Local de Inovação SEBRAE/CE 3) Consultor empresarial 4) Avaliador de atos autorizativos de Reconhecimento e Renovação de Reconhecimento de Cursos do Sistema de Avaliação da Educação Superior - BASis.

Salviano José de Oliveira Filho, Faculdade de Tecnologia do Nordeste

Mercadólogo, Consultor, Facilitador de Treinamentos Corporativos e Professor Universitário. Profissional dinâmico, proativo, comunicativo e de excelente relacionamento interpessoal. Formação acadêmica em Gestão e Marketing, com pós-graduação em ambas as áreas, em nível de especialização e Mestrado em andamento. Ex-Supervisor de Planejamento Célula de Projetos da Solução Max Imaging (Fortaleza/CE - Segmento: T.I.). Possui experiência na área de Administração, com ênfase em Planejamento Estratégico, Consultoria, Assessoria de Projetos e Gestão da Qualidade. Exercita atividade voluntária no Instituto Aldy Mentor como Facilitador de Treinamentos. Docente no curso de Bacharelado em Administração e Tecnologia em Gestão de Marketing ministrando as disciplinas de Marketing e em MBA em Gestão da Logística.

Published

2019-11-05

Issue

Section

Planejamento, Estratégia e Competitividade

Most read articles by the same author(s)