The state of the art in research on budget alignment with strategic planning in brazilian public education institutions

Authors

DOI:

https://doi.org/10.6008/CBPC2179-684X.2020.001.0007

Keywords:

Alignment, Budget, Strategic planning, Public Institutions of Education

Abstract

This article aimed to characterize the state of the art in research on budget alignment with strategic planning in Brazilian public education institutions. Predominantly qualitative and exploratory in nature, previous studies on the subject were surveyed, according to databases and predefined filter and selection criteria. Content analysis was performed to identify elements that evidenced the budget alignment approach to the strategic planning in the works. As a result, 19 works were identified in total, with budget alignment and strategic planning being studied in 3 of these. The works were systematized, presenting the synthesis of the main contributions, as well as the quantitative evolution of publications over the years. It was possible to compile the main subthemes and factors that influence such alignment in these institutions, helping future research on the subject. Corroborated the importance of budget alignment to strategic planning for its effective implementation, as well as its contribution to increase performance, efficiency and optimization in resource allocation. There was recent emphasis on the subject, enabling the maturation of research in the area.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Eduardo Beeck Garozzi, Instituto Federal Catarinense

Possui graduação em Administração pela Universidade do Vale do Itajaí(2013) e especialização em Gestão Pública pela Universidade Católica Dom Bosco(2016). Atualmente é Administrador do Instituto Federal Catarinense. Tem experiência na área de Administração, com ênfase em Administração Pública.

Fabiano Maury Raupp, Universidade do Estado de Santa Catarina

Possui Doutorado em Administração pela Universidade Federal da Bahia (2011), Mestrado em Administração pela Universidade Federal de Santa Catarina (2003) e Graduação em Ciências Contábeis pela Universidade Federal de Santa Catarina (2001). É professor associado na Universidade do Estado de Santa Catarina, atuando no Departamento de Administração Empresarial, no Mestrado Profissional em Administração, no Mestrado Acadêmico em Administração e no Doutorado em Administração do Centro de Ciências da Administração e Socioeconômicas. É líder do Núcleo de Estudos para o Desenvolvimento de Instrumentos Contábeis e Financeiros cadastrado na plataforma do CNPq. Na Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Administração é líder do tema Planejamento Governamental, Finanças Públicas e Controle no Setor Público - Divisão Acadêmica Administração Pública. É editor associado da Revista Gestão Organizacional. É autor de livros, capítulos de livros, artigos em periódicos e trabalhos socializados em anais de eventos científicos.

Published

2020-01-06