Levels of self-control in distance and classroom students and their relationship with academic goals

Authors

DOI:

https://doi.org/10.6008/CBPC2179-684X.2019.003.0008

Keywords:

Self control, Academic goals, Distance learning

Abstract

Lack of motivation in the face of responsibility for controlling their learning is one of the reasons for student dropout. In distance education (ODL) environments, students are expected to be able to do much of the learning process. Thus, self-control would play a central role in academic success. Using self-control strategies can lead to higher success rates, especially in people with procrastination tendencies. The present work analyzed the self-control profile of classroom and distance learning students, to verify if they present different profiles and if higher self-control indices lead the students to reach their academic goals. It was possible to identify, from the Mann-Whitney-U comparison test, that the groups of students in classroom and distance education present different means in relation to self-control, having students of distance education higher indexes and, through the Spearman's correlation test found that higher self-control indices lead to the achievement of academic goals.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Humberto Caetano Cardoso da Silva, Universidade Federal de Pernambuco

Possui graduação em Engenharia Civil pela Universidade Federal de Pernambuco (1999), Especialização em Computação com ênfase em Banco de Dados (2011), Mestrado em Gestão Empresarial pela Faculdade Boa Viagem - FBV/DeVry, aluno de Doutorado em Administração pelo PROPAD/UFPE. Atualmente é Diretor Técnico da Alliance3. Tem experiência na área de Ciência da Computação, com ênfase em segurança e governança de TI. Profissional certificado LPIC-1 (Linux Professional Institute), LPIC-2 (Linux Professional Institute), ITIL Foundation, ISO 27002 Foundation e COBIT 4.1 Foundation.

Filype Rosas de Morais, Centro Universitário Maurício de Nassau

Graduado em Pedagogia - Universidade Federal de Pernambuco (UFPE), 2012 e Especialização em Pedagogia Empresarial - Faculdade Frassinetti do Recife (FAFIRE), 2015. Graduando em Licenciatura em Geografia ? Universidade Federal de Pernambuco e Especialização em Metodologias Ativas em EAD cursando. Experiência em Tutoria EAD da Graduação de Pedagogia e vasta experiência como Analista de Recursos Humanos. Membro da Associação Brasileira de Recursos Humanos-ABRH/PE atuando como Coordenador voluntário do Projeto Diversidade e Inclusão Social. 

Published

2019-09-29