Organizational culture: analysis and impacts on local management process

Authors

  • Clauber de Oliveira Rossini Faculdade Mogiana do Estado de São Paulo
  • Bianca Rocha Bendassolli Faculdade Mogiana do Estado de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.6008/CBPC2179-684X.2019.001.0010

Keywords:

Organizational culture, Organizational Values, Management process, Strategic administration

Abstract

Since the 1980s, organizational culture has been the subject of studies and research about its importance within companies, especially in the sense that it has the possibility of impacting, positively or negatively, various motivational and organizational climate aspects. which directly affects productivity and, consequently, profitability or ultimate loss. This paper aimed to review the expressions of organizational culture in companies, and their general impacts on the management process, thus seeking to contribute to the creation of strategies in which managers employ the organizational culture in favor of the organization. Managers must know the culture model of their organization in order to be able to draw up strategic management plans, drawing on the strengths and positives of their culture, and should socialize such knowledge through examples or through formal training for their subordinates. Strategic use of a strong cultural model should take into account local or regional culture, and give full attention to the process of sharing attributes, assessing not only candidates' skills, but also their values ​​and customs, which can be of great importance. was the key to entrepreneurial success. Values ​​similar to the values ​​of the organization preventively contribute to a better organizational climate and to mitigating cultural differences.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Clauber de Oliveira Rossini, Faculdade Mogiana do Estado de São Paulo

Mestre em Administração das Micro e Pequenas Empresas (2017) pela FACCAMP, tendo como linha de pesquisa a gestão de pessoas e o comportamento organizacional na dinâmica das micro e pequenas empresas. Possui Especialição (MBA) em Gestão Empresarial (2011) pela Fundação Getúlio Vargas e Graduação em Administração (2009) pela Universidade de Santo Amaro. Mais de duas décadas de experiência gerencial em organizações empresariais logísticas (Grupo Guaçu e Grupo Battistella), sendo a última dedicada ao empreendedorismo. Docente de ensino superior e coordenador de curso na Faculdade Municipal Professor Franco Montoro (FMPFM) nos componentes curriculares do curso de Administração (disciplinas de Comportamento Humano nas Organizações e Técnicas de Pesquisa em Administração). Docente de ensino superior na Faculdade Mogiana do Estado de São Paulo (FMG) nos componentes curriculares dos cursos de Administração e Ciências Contábeis (disciplinas de Gestão de Pessoas, Gestão de Departamento Pessoal e Governança Corporativa).

Bianca Rocha Bendassolli, Faculdade Mogiana do Estado de São Paulo

Possui graduação em Administração pela Faculdade Mogiana - UNIMOGI (2018). Tem experiência na área de Administração, com ênfase em Administração.

Published

2019-06-20