Quality management: a case study at a public library located in Aracaju

Authors

  • Maria Inês Pereira Mota Faculdade Maurício de Nassau
  • Guilherme Ferreira da Silva Faculdade Maurício de Nassau
  • Tatiane Heinemann Böhmer Instituto Federal de Sergipe

DOI:

https://doi.org/10.6008/CBPC2595-4318.2018.001.0004

Keywords:

Quality Management, Public Library, Quality of Librarian Services, User Satisfaction

Abstract

This article aims to present a case study on the quality evaluation treatment in services offered by public libraries, seeking to identify the quality perceived by the users in the use of services performed in a Public Library in Aracaju / SE. The objective of the study was to analyze the quality factor in the services offered by the library, emphasizing the results of the services offered, focusing on user satisfaction. When observing the management of this Library, it is verified that the services offered by the unit need improvements, making them more accessible to the community where it is inserted, in order to promote growth and convenience for the user, resulting in actions that are valid and also contribute to your life. This improvement action should be aligned with digital inclusion and education, proposing real changes in order to adjust services provided with quality to public libraries in general. The methodology adopted was the bibliographical one, with the purpose to base and base the research, based on theses and dissertations available in digital periodical websites and journals and databases. The qualitative-quantitative method was also used to construct this article, and this method was used to carry out a survey of satisfaction, through the application of questionnaires to users of the services and products offered by the Public Library, seeking to identify the perception of these users at the level Of Quality.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Maria Inês Pereira Mota, Faculdade Maurício de Nassau

Possui ensino-medio-segundo-graupelo Colégio Estadual Governador Valadares, Aracaju - SE(2001). Tem experiência na área de Administração.

Guilherme Ferreira da Silva, Faculdade Maurício de Nassau

Graduado em Administração. Atualmente é auxiliar administrativo do SENALBA/SE - Sind. Dos Emp. Ent. Cult., Rec., Assis. Soc., Orien. Form. Pro. Tem experiência na área de Administração, Secretariado e Assessorias, com ênfase em Administração de Empresas - desempenhando funções como o controle de gestão, organização, gerência de informações, construção e analise de documentos, contratos e acordos/convenções coletivas, secretariado executivo, acompanhamento de processos e atividades pertinentes às gerencias entre outras atividades, possui atuação complementar nos seguintes temas: administração e estrutura sindical, e formação de lideres.

Tatiane Heinemann Böhmer, Instituto Federal de Sergipe

Possui Mestrado em Saúde e Ambiente, MBA em Gerencia de Projetos, Especialização em Educação Inclusiva e graduação Administração e bacharelado em Design Gráfico. Membro Pesquisadora dos grupos de pesquisa em Marketing da Universidade Federal de Sergipe e do LEI - Laboratório de Pesquisa em Empreendedorismo e Inovação. Tem experiência na área de Administração, com ênfase em Gestão, atuando principalmente nos seguintes temas: empreendedorismo, responsabilidade social, desenvolvimento sustentável, qualidade e educação.

Published

2018-05-22

Issue

Section

Planejamento, Estratégia e Competitividade