The influence of performance-based evaluation on the merit valuation system: a proposal for military training schools

Authors

DOI:

https://doi.org/10.6008/CBPC2318-3039.2019.001.0001

Keywords:

Military Schools, Merit, Performance, Evaluation

Abstract

This paper demonstrates the need to perform a standardized assessment based on student performance to enable the selection of military personnel from different training and further training groups. The purpose of this study is to find a formula based on the mean and standard deviation that can standardize students' grades and enable comparison between different classes. This intent will be achieved through a bibliographic research of the subject, comparative with other institutions that already use the standardized grade, in addition to the research of the standard deviation and the average between improvement classes of the Officer Improvement School. It was evident that the standardized grade is currently the most coherent way of comparing different classes and tests, contributing to a more reliable and performance-based performance analysis. Distortions were observed in the grades and averages of the classes of the School of Improvement of Nearby Officers, in which the military compete for the selection processes with non-standard grades, demonstrating a discrepancy of the current system that uses the gross grade. This fact made it possible to design a formula capable of standardizing grades and avoiding distortions in selection processes.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Marcus Vinícius Gomes Pereira, Centro Universitário do Sul de Minas

Aluno especial de Doutorado do Programa de Pós graduação em Pesquisa Operacional do Instituto Tecnológico da Aeronáutica em parceria com a Universidade Federal de São Paulo, Mestrado em Direção Estratégica pela UNINI - México (2019), Pós Graduação em Gestão e Assessoramento de Estado Maior do Exército realizado na EsFCEx (2019), MBA em Administração Pública pela Universidade do Sul de Minas (2018), MBA em Gestão Pública pela Universidade Cândido Mendes (2013); Pós Graduação em Operações Aéreas Combinadas pelo CIAvEx (2016); Curso Avançado de Aviação no CIAvEx (2015); Pós Graduação em Bases Geo-históricas para Formulação Estratégica pela ECEME (2015); Aperfeiçoamento de Oficiais na EsAO (2011); Curso de Gerente de Aeronave Cougar no CIAvEx (2012); Curso de Salvamento e Resgate pela FAB (2006); Pós Graduação em Logística de Aviação pelo CIAvEx (2006); Pós Graduação em Gestão Estratégica pela ADESG (2006); Curso de Gerente de Aviação do Exército pelo CIAvEx (2005) e Graduação em Ciências Militares pela Academia Militar das Agulhas Negras (2002). Foi instrutor e coordenador de diversos cursos de aviação no Centro de Instrução de Aviação do Exército (2006 a 2009; 2013 a 2014 e 2016 a 2018). Possui experiência na área logística de aviação, operações aéreas, pesquisa operacional, ensino e administração pública.

Alessandro Messias Moreira, Centro Universitário do Sul de Minas

Graduado em Psicologia pela Universidade de Alfenas - UNIFENAS (1996), Mestre em Desenvolvimento Humano: Formação Políticas e Práticas Sociais pela Universidade de Taubaté - UNITAU (2012), Doutor em Educação pela Universidade Metodista de Piracicaba - UNIMEP (2016). Professor de Graduação e de Pós-graduação no Programa de Mestrado em Gestão e Desenvolvimento Regional - GDR do UNIS MG, Coordenador da Comissão Própria de Avaliação - CPA, Membro do Comitê de Ética em Pesquisa e representante nato representando a CPA no Conselho Universitário do Centro Universitário do Sul de Minas - UNIS MG. Avaliador de Cursos pelo MEC/INEP. Como Professor atua principalmente com os seguintes temas: Gestão de Pessoas, Gestão de Conflitos e Negociação, Empreendedorismo, Comunicação Organizacional, Simulação Gerencial, Desenvolvimento Gerencial, Didática e Metodologia no Ensino, Pensamento Científico e Metologia da Pesquisa, Psicologia do Comportamento Organizacional e Psicologia da Educação. 

Published

2019-11-05