Elements for developing teaching in higher education in Administration: a theoretical reflection

Authors

DOI:

https://doi.org/10.6008/CBPC2179-684X.2024.001.0002

Keywords:

University Education, Administration, University Teaching

Abstract

The present study seeks to understand, in the light of theoretical studies, the elements of educational practice in higher education in administration. Given this context and based on the experiences acquired in the Specialization in Teaching in Higher Education in Administration, the following question is proposed in this article as a guiding problem: what are the elements that constitute the educational practice in administration of professors from higher education institutions? To respond to this issue, the general objective is to develop a theoretical reflection on the constituent elements of educational practice in higher education in Business Administration. For this, the specific objectives are: to reflect on the role of teaching in the training of administrators; describe the teaching methods in administration; list the teaching skills in administration; demonstrate trends in management education; structure assessment as an element of teaching in administration; Finally, this article is expected to contribute to reflection on the training of Business Administration teachers who are able to mediate knowledge that is applicable to their students. In addition, it is expected that the proposals presented may contribute to improving the quality of management education in higher education, training professionals who are better prepared to face the challenges of the labor market and contributing to the economic and social development of the country.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Fernanda da Silva Pereira, Universidade Anhembi Morumbi

Especialista em Moda e Negócio pelo Centro Universitário Maringá. Especialista em Empreendedorismo pela Faculdade Futura. Graduada em Design de Moda pelo Centro Universitário Maringá. Graduada em Administração pela Universidade Anhembi Morumbi. Desenvolve estudos, pesquisas e práticas profissionais sobre: Gestão de Negócios de Moda e Design de Interiores. 

Albano de Goes Souza, Universidade Federal do Vale do São Francisco

Professor Adjunto na Licenciatura em História da Universidade Federal do Vale do São Francisco (UNIVASF - Campus Senhor do Bonfim). Coordenador da Especialização em Educação, Contemporaneidade e Novas Tecnologias (ECNT). Doutor e Mestre em Educação pelo Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Tiradentes. Estágio Pós-Doutoral no Programa de Pós-Graduação em Educação e Diversidade da Universidade do Estado da Bahia. Especializando em História Pública e Ensino da História pela Universidade Federal de Uberlândia. Especialista em Andragogia e Formação de Adultos pela Faculdade Futura. Especialista em Educação e Tecnologias pela Faculdade de Tecnologia e Ciências. Graduado em História pelo Centro Universitário Católico Ítalo Brasileiro. Graduado em Pedagogia pela Universidade do Grande ABC. Realiza Estágio Pós-Doutoral no Programa de Pós-Graduação em Multimédia em Educação na Universidade de Aveiro. Líder do Grupo de Estudos e Pesquisas sobre Ensino, Metodologias Ativas e Tecnologias no Semiárido (GEPEMATS). Desenvolve estudos, interesses e orientações sobre: Pedagogias Ativas; Ensino da História; Docência no Ensino Superior; Educação Profissional e Tecnológica; Andragogia.

Published

2024-04-20