The cryptocurrency market in Brazil and investors: on the way to a new level?

Authors

DOI:

https://doi.org/10.6008/CBPC2179-684X.2021.002.0002

Keywords:

Cryptomoedas, Bitcoins, Investment, Market, Information

Abstract

The cryptocurrency market in Brazil has been boosted by the advance of information technology. However, this is still a market considered inaccessible. The article aimed to know the intention and prediction of new investors willing to join the cryptomarket, from the supply and access to information about the market. The methodological process of the study was carried out through a quantitative research with application of online questionnaires to respondents with little or no knowledge about bitcoins. The main results of the study show that there is resistance on the part of respondents to invest in bitcoins, but they show intention since they have access to information made available by the cryptocurrency market.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Maria Antunizia Gomes, Instituto Federal do Ceará

Possui graduação em Administração de Empresa pela Universidade Estadual Vale do Acaraú - UVA (2009) e Especialização (MBA) em Administração de Recursos Humanos (2011), Pós Graduanda em Gestão Estratégica de Marketing, Pos Graduanda em Docência na Educação Profissional e Mestranda em Administração, Universidade Potiguar, UnP. Tem experiência como professora Universitária nas referidas áreas Administração Geral, Gestão de Pessoas, Iniciação Empresarial, Marketing, Empreendedorismo. Possui experiência também com Consultorias Empresariais nas áreas de Administração, com ênfase em Gestão Empresarial e Recursos Humanos, Empreendedorismo e Marketing e organização de eventos. Atualmente é professora efetiva do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Ceará - IFCE. É membro dos Grupo de Pesquisa/GP Gestão, Meio Ambiente e Sustentabilidade (GEMAS) e membro também do grupo de pesquisa Engenharia de Solo e Água no Semiárido ambos no âmbito do IFCE. 

Eduardo Paulo Almeida de Sant’Anna, Universidade Potiguar

Mestre pela Universidade Potiguar (MAA - UnP RN), especializado em Administração de Empresas pela UFBA, Especializado em Economia e Administração pela FGV e Pós-Graduado em Administração de Empresas pela UFMT. É formado em Pedagogia pela Universidade Estadual do Vale do Acaraú (2004) e em Administração pela Sociedade Pernambucana de Cultura e Ensino (2006). Professor e pesquisador com formação em engajamento por interesse e motivação de alunos por instituição internacional (Finlândia), tem experiência na área de Administração, com ênfase em Administração de Recursos Humanos.

Published

2021-03-22