Quality of life of technical and administrative staff: a study in postgraduate programs

Authors

DOI:

https://doi.org/10.6008/CBPC2179-684X.2019.003.0007

Keywords:

Quality of life at work, Servers, Higher Education Institution

Abstract

The objective of this study is to analyze the Quality of Life at Work (QWL) of the technical-administrative staff of the Graduate Programs coordinators of the Technological Center of a higher education institution. To achieve this purpose, a questionnaire based on the Walton model (1973) was used. The sample consisted of 100% of the technical-administrative staff of the Technological Center coordinators. The results showed that the servers have a 40% satisfaction rate with QWL, however, there are still aspects that need to be improved, such as compensation to the work performed, perspective of professional career growth, time and time stability. of leisure. The results indicate that the servers have a satisfactory index with QVT. However, there are still aspects that need improvement, such as compensation for the work performed, perspective of professional career growth, stability of time and leisure time. It is concluded that there is a need for initiatives for structuring and applying QWL programs in the public sector, with the purpose of combining work and education.

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Author Biographies

Rosimeri Maria de Souza, Universidade Federal de Santa Catarina

Mestre em Engenharia de Produção pela Universidade Federal de Santa Catarina (2015). Especialista em Administração, Gestão Pública e Políticas Sociais pela Faculdade Dom Bosco de Ubiratã, FDBU e Graduada em Tecnologia em Gestão Pública pela Faculdade Internacional de Curitiba (2009).

Paula de Souza Michelon, Universidade Federal de Santa Catarina

Atualmente é Contadora do Instituto Federal de Santa Catarina (IFSC) e aluna do doutorado em Engenharia de Produção da Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC). Tem experiência na área de Ciências Contábeis, com ênfase em Controladoria, atuando principalmente nos seguintes temas: orçamento e orçamento de capital.

Eugenio Andrés Díaz Merino, Universidade Federal de Santa Catarina

Possui graduação em Desenho Industrial pela Universidade Federal do Rio de Janeiro, mestrado em Engenharia de Produção pela Universidade Federal de Santa Catarina e doutorado em Engenharia de Produção pela Universidade Federal de Santa Catarina. Atualmente é professor Titular da Universidade Federal de Santa Catarina e coordena o Núcleo de Gestão de Design e o Laboratório de Design e Usabilidade. Tem experiência na área de Design, com ênfase em Gestão de Design, Design Universal, Design Inclusivo e Design Saúde, e na área de engenharia, especificamente com ergonomia, produto e processo. Participa dos programas de pós-graduação em Design e Engenharia de Produção ambos da UFSC. Realizou Estagio Sênior na Universidad Politécnica de Valencia (Espanha - CAPES). É pesquisador CNPq (PQ1A), foi Coordenador do Comité Assessor do CNPq (CA DI) e líder do grupo de pesquisa em Gestão de Design. Atualmente é Coordenador Adjunto da área de Arquitetura, Urbanismo e Design (CAPES) e membro da Rede de Pesquisa e Desenvolvimento em Tecnologia Assistiva (RPDTA CAPES)

Published

2019-09-29