Medicine students mental health situation around the world: a systematic review

Authors

DOI:

https://doi.org/10.6008/CBPC2236-9600.2022.001.0034

Keywords:

Medical Education, Anxiety, Depression, Stress, Suicidal Ideation

Abstract

The aim of this study was to survey the mental situation of medical students around the world. Systematic searches were carried out in the databases of journals, with terms related to the subject, preferentially choosing more recent works. It was noticed that medical students are more likely than other people to have problems related to mental health. The main problems reported in the reviewed studies were those related to anxiety, depression, stress and suicidal ideation. The percentages found were high and worrying, the problems according to the articles are largely caused by the situation imposed on university students, due to the deep and extensive contents necessary for the training of physicians, which ends up causing difficulties in learning and lack of time for pleasurable everyday activities. Towards the end of the course, contact with the suffering of sick people and situations of death have also been reported as factors that can contribute to the increase in the number of students with problems. Thus, it is of crucial importance that the universities' social assistance bodies monitor the situation closely, with a view to providing the necessary care to all students who need it, in time to remedy the situation, approaching and working the issue with academics, to reduce prejudice and increase acceptance and understanding of all this issue by undergraduates, encouraging them to identify the situation and seek help, whenever they perceive the need.

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Author Biographies

Camille Schmidt de Proença, Faculdade Assis Gurgacz

Graduanda do segundo período curso de Medicina da FAG - Faculdade Assis Gurgacz na cidade de Cascavel-PR, na qual é membro da Liga Acadêmica de Carreira Médica e Investimentos (LACMI).

Amanda Franco Martins, Faculdade Assis Gurgacz

Acadêmica do segundo período de Medicina no Centro Universitário da Fundação Assis Gurgacz (FAG), em Cascavel-PR. Atualmente participante da Liga Acadêmica de Fisiologia Médica da FAG (LAFIM).

Carla Adriana Pizarro Schmidt, Universidade Tecnológica Federal do Paraná

Graduada em Agronomia (1992), Mestre em Ciências de Alimentos (1997) e Doutora em Agronomia (2008) pela Universidade Estadual de Londrina (UEL). Especialista em Tecnologia de Sementes e Administração Rural. Atualmente é professora efetiva 40 horas em regime de dedicação exclusiva da Universidade Tecnológica Federal do Paraná no campus de Medianeira-PR, estando lotada no curso de Engenharia de Produção junto ao Departamento de Administração e Produção. Atua como professora convidada do mestrado em Tecnologia de Processos Químicos e Bioquímicos da UTFPR - Campus Pato Branco (2010) e professora permanente do mestrado em Tecnologias Computacionais para o Agronegócio da UTFPR - Campus Medianeira (2015). Possui experiência nas áreas de Engenharia, Agronomia, Ciência e Tecnologia de Alimentos, Processos de Produção Agroindustrial e Gestão Ambiental. Atuando principalmente nos seguintes temas: Análise de Alimentos, Gestão Ambiental em Municípios, Estudos em diversas áreas do Processamento Agroindustrial com foco em Modelagem, Previsão de Demanda e Controle Estatístico de Processos.

Published

2021-09-28