Mineral nucleus purchase criteria for the diet composition of beef cattle in confinement

Authors

DOI:

https://doi.org/10.6008/CBPC2179-684X.2022.001.0005

Keywords:

Beef cattle, Confinement, Nucleus, Purchase factors

Abstract

In Brazil, agribusiness stands out as one of the activities with the highest income generation and impact on world markets. Within this context, beef cattle ranching places the country as one of the largest producers and exporters of beef and, within this, the modality of confinement and semi-confinement stands out, which has been showing increasing adhesion on the part of the producers due to its advantages in relation to the conventional way of raising cattle. In this sense, the present study aims to identify the factors that influence the purchase of feed composition nuclei for confined cattle. To this end, quantitative descriptive research was developed, carried out through the application of structured questionnaires to 83 cattle confiners in the Midwest region of the country. After data collection and sample characterization through descriptive statistics, Factor Analysis was performed. The results show that it presented the possibility of identifying latent factors at a moderate level of explanation (58.1%), through the composition of four factors (Reputation of the seller, Technical Practicality, Safety and Result) that are composed of the ten variables studied, indicating that the main points for the definition of product purchase are linked to these items,  highlighting that the variable "Warranty level" did not fit into any of the stipulated factors, so that it is not characterized as a key point to be analyzed in the measurement of the purchase process.

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Author Biographies

Arthur Caldeira Sanches, Universidade Federal de Mato Grosso do Sul

Doutor e Mestre em Administração pela Fundação Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS). Atualmente é Professor Adjunto dos cursos de Administração, Ciências Contábeis e Ciências Econômicas pela Escola de Administração e Negócios - ESAN/UFMS. Graduado em Ciências Contábeis pela Faculdade Estácio de Sá - FESCG (2020). Possui experiência e atua nas áreas de Administração, Estatística, Matemática Financeira, Pesquisa Operacional, Sustentabilidade, Análise de Indicadores e Gestão Municipal.

Wilson Ravelli Elizeu Maciel, Universidade Federal de Mato Grosso do Sul

Doutor em Administração pela Fundação Universidade Federal de Mato Grosso do Sul - UFMS (2019). Possui Mestrado em Administração pela UFMS (2015). Graduado em Administração pela UFMS (2012). Professor adjunto o Campus do Pantanal - CPAN, da Fundação Universidade Federal de Mato Grosso do Sul - UFMS. Possui experiência na área de Administração, Métodos Quantitativos de Pesquisa em comportamento do consumidor. Atua nas áreas de Administração de Empresas, Administração de Recursos Humanos e Análise Multivariada de Dados.

Yasmin Gomes Casagranda, Universidade Federal de Mato Grosso do Sul

Pós-Doutora, Doutora e Mestre em Administração pela Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS). Graduada em Administração pela Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (2010). Graduada em Ciências Contábeis pelo Centro Universitário Unigran Capital (2019). Graduanda em Ciências Econômicas pela Universidade Federal de Mato Grosso do Sul. Atualmente é Professora Adjunta na Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS). É docente permanente do Programa de Pós-Graduação Mestrado Profissional em Administração Pública Profiap/ESAN/UFMS. Atua nas áreas de Administração Financeira e Orçamentária, Mercado de Capitais e Finanças Comportamentais, com foco em Métodos Quantitativos de Pesquisa.

Published

2022-05-18